Rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026 w województwie łódzkim przynosi znaczące zmiany w edukacji, które dotkną ponad 311 tysięcy uczniów oraz niemal 41 tysięcy nauczycieli. Wśród licznych placówek na szczególną uwagę zasługuje szkoła integracyjna w Skierniewicach. Od 1995 roku pełni ona kluczową rolę w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami, wyróżniając się na tle 103 podobnych placówek w regionie. Placówka ta oferuje edukację dla 823 uczniów, korzystających z oddziałów integracyjnych, a jej działalność wspiera wykwalifikowana kadra, w tym 122 nauczycieli i specjaliści.
W Skierniewicach, szkoła integracyjna od lat buduje swoje renomowane miejsce w lokalnym systemie edukacyjnym. Zatrudnia specjalistów, takich jak psychologowie, neurologopedzi czy terapeuci integracji sensorycznej, którzy wspierają holistyczny rozwój uczniów. Dzięki zaangażowaniu nauczycieli i specjalistów, dzieci rozwijają swoje zainteresowania i talenty, uczestnicząc w licznych konkursach na różnych poziomach.
Innowacje w programie nauczania
Nowy rok szkolny przynosi również innowacje w programie nauczania w całym kraju. Od września 2025 roku uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach z edukacji zdrowotnej i obywatelskiej. Edukacja zdrowotna jest przewidziana dla klas IV–VIII szkół podstawowych oraz wszystkich typów szkół ponadpodstawowych. Zajęcia te będą obejmować tematy związane z pielęgnowaniem zdrowia fizycznego i psychicznego, zdrowym odżywianiem oraz profilaktyką uzależnień. Celem tego przedmiotu jest wyposażenie młodzieży w praktyczne umiejętności dbania o własne zdrowie.
Drugim nowym przedmiotem jest edukacja obywatelska, skierowana do uczniów szkół ponadpodstawowych. Przedmiot ten ma na celu przygotowanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym oraz rozwijanie umiejętności potrzebnych do pełnienia odpowiedzialnych ról obywatelskich. Wprowadzenie tych przedmiotów jest odpowiedzią na potrzebę lepszego przygotowania uczniów do wyzwań współczesnego świata.
Tegoroczny start roku szkolnego w województwie łódzkim wymagał szczególnej organizacji logistycznej, aby efektywnie sprostać potrzebom tak dużej liczby uczniów i nauczycieli. W 1 409 placówkach edukacyjnych wprowadzono szereg zmian, mających na celu podniesienie jakości nauczania oraz zapewnienie wsparcia dla całej społeczności szkolnej, zarówno uczniów, jak i kadry pedagogicznej.