Łódź Retkinia zyska nowy przystanek Kolei Dużych Prędkości!

W ostatnich dniach spółka CPK podjęła kluczową decyzję dotyczącą planowanej przebudowy torów kolejowych w rejonie Łodzi Retkini. Wybór padł na firmę, która zapewni ciągłość funkcjonowania przystanku w trakcie budowy Kolei Dużych Prędkości, co jest ważnym aspektem dla mieszkańców Łodzi.

Ambitne plany dla łódzkiej Kolei Dużych Prędkości

Po analizie kilku ofert spółka CPK zadecydowała, że to Multiconsult Polska sp. z o. o. zrealizuje projekt przebudowy torów w Łodzi. Spośród siedmiu zgłoszeń, oferta tej firmy okazała się najkorzystniejsza pod względem spełnienia kryteriów i uzyskanej punktacji. Całkowity koszt przedsięwzięcia wynosi 58 691 667,27 zł brutto.

W planach jest przesunięcie torów linii kolejowej 85 na północną stronę stacji Łódź Lublinek. To strategiczne posunięcie ma na celu uniknięcie konfliktów z modernizacją podstacji trakcyjnej prowadzoną przez PGE Energetyka Kolejowa. Dodatkowo, zmieniona lokalizacja punktu ewakuacyjnego i ratunkowego, teraz bliżej stacji Łódź Lublinek, otwiera możliwości na stworzenie nowego przystanku Łódź Smulsko.

Zachowanie funkcjonalności przystanku Łódź Retkinia

Jednym z kluczowych założeń projektu jest minimalizacja wpływu budowy na obecnie funkcjonujący przystanek Łódź Retkinia. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom, podróżni będą mogli korzystać z przystanku bez przeszkód, nawet w trakcie trwania prac budowlanych. To istotna kwestia dla pasażerów, którzy codziennie korzystają z tego miejsca.

Cała inicjatywa Kolei Dużych Prędkości w Łodzi jest częścią większego planu rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce, mającego na celu poprawę jakości podróży oraz zwiększenie dostępności komunikacyjnej. Projekt ten, przy odpowiednim wsparciu technicznym i logistycznym, może stać się wzorem dla przyszłych inwestycji transportowych.