W związku z otwarciem skrzyżowania Jaracza / Wschodnia, już od 8 listopada 2025 roku pasażerowie komunikacji miejskiej w Łodzi powinni przygotować się na nową organizację tras autobusowych. Zmiany obejmą zarówno linie dzienne, jak i nocne, co ma poprawić połączenia w centrum i na osiedlach oraz zwiększyć wygodę mieszkańców dojeżdżających do pracy, szkół i innych punktów miasta.
Jakie linie pojadą inaczej?
Największa korekta dotyczy linii 86, która otrzyma całkowicie zmodyfikowaną trasę w kierunku zachodnich dzielnic Łodzi. Autobusy tej linii rozpoczną kurs na dworcu Łódź Fabryczna, a dalej pojadą przez kluczowe ulice, m.in. Rodziny Poznańskich, Kilińskiego, Narutowicza, Jaracza, Więckowskiego, Zieloną i Żeromskiego, by ostatecznie dotrzeć do Retkini. Zmodyfikowany przebieg obejmie także fragmenty ul. Gdańskiej, Włókniarzy i Bandurskiego, co ma poprawić dostępność transportu dla mieszkańców tych rejonów.
Nowy układ dla linii 96 i Z13
Linia 96, kursująca od Janowa na północ miasta, zostanie skierowana przez Jaracza i Więckowskiego, umożliwiając wygodniejsze przemieszczanie się przez śródmieście. Pasażerowie korzystający z przystanków na trasie w kierunku Teofilowa zyskają lepszy dojazd do centrum. Z kolei trasa linii Z13 zostanie poprowadzona od dworca Łódź Chojny, przez Rzgowską, Śmigłego-Rydza, Jaracza, a także ważne węzły komunikacyjne, takie jak Narutowicza, Kilińskiego czy Rodziny Poznańskich, aż do Legionów Włókniarzy na zachodzie miasta.
Zmiany dla pasażerów linii nocnych
Modyfikacje obejmą również linie nocne – N4A, N4B, N7A i N7B. Autobusy N4A i N4B będą docierać do centrum przez Jaracza i Więckowskiego. Trasy tych linii zostaną dostosowane tak, by zatrzymywać się w rejonach o największym zapotrzebowaniu na przewozy nocne, w tym na Stokach i w południowo-zachodniej części miasta. N4A kończyć będzie kurs w Chocianowicach IKEA, podczas gdy N4B dotrze do Ksawerowa oraz Pabianic.
Nowe przebiegi nocnych N7
Linia N7A, ruszająca z Nowosolnej, zostanie skierowana przez Pomorską oraz centralne arterie, takie jak Kopcińskiego, Jaracza i Uniwersytecką, aby następnie dotrzeć przez południowe osiedla do Retkini. Natomiast N7B startuje z Zajezdni Telefonicznej i pojedzie przez Brzezińską, Wojska Polskiego, Pomorską oraz główne ulice śródmieścia, kończąc również na Retkini. Wprowadzone rozwiązania mają zapewnić mieszkańcom lepszy dostęp do komunikacji miejskiej także w porze nocnej.
Cel zmian i dalsze ułatwienia
Wszystkie opisane korekty przebiegu tras są efektem analiz ruchu i zgłaszanych potrzeb mieszkańców. Zmiany mają usprawnić podróże autobusami przez najważniejsze rejony miasta oraz zapewnić lepsze połączenia z kluczowymi punktami Łodzi. Urzędnicy i przewoźnicy podkreślają, że korekty są odpowiedzią na otwarcie skrzyżowania, a także rosnące oczekiwania pasażerów co do sprawnej komunikacji.
Szczegółowe rozkłady jazdy oraz nowe mapy tras będą dostępne w gablotach przystankowych i w serwisach internetowych przewoźnika. Warto zapoznać się z nimi przed planowaną podróżą, by uniknąć nieporozumień i sprawniej przemieszczać się po Łodzi.
Źródło: facebook.com/mpklodz
