Nowe trasy rowerowe w Łodzi: 20 km możliwości na 2025 rok!

Kilkanaście nowych odcinków tras rowerowych pojawiło się w Łodzi na początku 2025 roku, co pozwoliło mieszkańcom korzystać z ponad 20 kilometrów nowoczesnych dróg rowerowych. Inwestycje objęły zarówno centrum miasta, jak i rozległe dzielnice na jego obrzeżach, zapewniając lepszą integrację osiedli i ułatwiając codzienne dojazdy rowerem.

Nowe połączenia w kluczowych dzielnicach

Wprowadzone rozwiązania mają szczególne znaczenie na Retkini oraz Bałutach. Na Retkini powstały wyczekiwane ścieżki rowerowe wzdłuż al. Waltera-Janke i ul. Krzemienieckiej, dzięki którym mieszkańcy tej części miasta zyskali szybki dostęp do głównych arterii oraz wygodne połączenie z trasą W-Z. Bałuty natomiast odnotowały znaczący rozwój infrastruktury, zwłaszcza na ulicach Wycieczkowej, Strykowskiej i al. Palki. Dodatkowo, rowerzyści mogą teraz łatwiej przedostać się w rejon Lasu Łagiewnickiego, korzystając z nowej drogi na ul. Źródłowej.

Śródmieście z kolejnymi udogodnieniami

Środek miasta także zyskał kolejne kilometry bezpiecznych tras. Nowy fragment ścieżki poprowadzono wzdłuż historycznej linii Kolei Scheiblerowskiej, zapewniając połączenie między Księżym Młynem a al. Śmigłego-Rydza. Nie zapomniano również o okolicach parku nad Jasieniem oraz al. Piłsudskiego, gdzie cykliści mogą korzystać z odnowionych tras.

Widzew i Górna coraz bliżej centrum

Widzew doczekał się nowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego, od Paryskiej do Niciarnianej. Dodatkiem są ścieżki i zjazdy prowadzące do parkingu przy stacji Łódź Zarzew, które powstały przy nowych wiaduktach na Przybyszewskiego. Na Górnej natomiast pojawiły się rowerowe udogodnienia na alei Politechniki oraz ulicach Pabianickiej, Tatrzańskiej, Tuszyńskiej i Ciołkowskiego. To usprawnienie codziennych dojazdów oraz integracja południowych dzielnic z centrum.

Zrealizowane w ostatnich miesiącach inwestycje nie tylko poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy rowerem, ale także wpisują się w szerszą strategię zrównoważonego rozwoju Łodzi. Mieszkańcy zyskują alternatywę dla samochodu oraz możliwość aktywnego spędzania czasu, a miasto ogranicza emisję spalin i korki uliczne. Dzięki nowym trasom rowerowym Łódź staje się coraz bardziej przyjazna zarówno dla rowerzystów, jak i dla wszystkich użytkowników przestrzeni publicznej.

Źródło: Urząd Miasta Łodzi