Trzy etapy, jeden cel – pozycjonowanie w praktyce

Trzy etapy, jeden cel – pozycjonowanie w praktyce - 1 2024

Każda świeża witryna tuż po jej opublikowaniu z reguły ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania. Nie generuje w ten sposób żadnego ruchu i nie wpływa w żaden możliwy sposób na zyski prowadzonej działalności. Warto to zmienić. Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, który polega na poprawie widoczności wybranej witryny w Google i stanowi jedno z najczęściej wybieranych działań marketingowych na świecie opartym na e-commerce. Nie ma się co dziwić – pozycjonowanie charakteryzuje się bardzo wysoką efektywnością i zupełnie zmienia rentowność każdego biznesu. Warto poznać to zadanie z bliska.

Podstawy pozycjonowania

Pozycjonowanie jest trudne. Wie o tym każdy pozycjoner, który mimo wieloletniego doświadczenia w dalszym ciągu codziennie zyskuje nową wiedzę na temat który wydawał się rozpracowany na czynniki pierwsze. Proces ten rozpoczyna się od audytu SEO, który polega na wnikliwej analizie wybranej witryny pod kątem jej aktualnego stanu. Pozycjonerzy muszą ocenić frazy kluczowe, szybkość działania strony WWW czy też jej UI oraz UX – łącznie nawet kilkaset parametrów. Dzięki temu można nakreślić wstępny zarys planu działania i przekazać klientowi informacje na temat ceny.

W drugiej fazie należy zmodyfikować kod źródłowy witryny. Całe zespoły specjalistów mają do wykonania w tym etapie bardzo trudne zadanie, które polega na dostosowaniu konkretnej strony WWW do wymagań wyszukiwarki Google. Należy zadbać o przekierowania, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, zmienić wygląd strony i jej sposób obsługi, a także usunąć zbędne wtyczki czy dodatki.

Ostatnią, trzecią fazą, jest zdobycie jak największej liczby linków zwrotnych, które prowadzą do pozycjonowanej strony. Etap ten wydaje się najprostszy, tak naprawdę jednak ma ogromny wpływ na efektywność wszystkich działań.

Frazy kluczowe mają pierwszorzędne znaczenie

Najważniejsze w pozycjonowaniu są frazy kluczowe. Każdy internauta, który poszukuje w sieci konkretnego produktu, usługi, portfolio czy bloga, wpisuje w pole wyszukiwania Google wybrane przez siebie hasło, np. „damskie obuwie”. Wyszukiwarka po wnikliwej, lecz także błyskawicznej analizie wyświetli witryny zgodne z hasłem podanym przez internautę. Mogą to być sklepy lub blogi, na których influencerzy udzielają porad na temat ubioru.

Frazy kluczowe muszą:

  • dokładnie i precyzyjnie pasować do zawartości wybranej witryny;
  • mieć formę „long tail”, czyli były jak najbardziej precyzyjne i skonkretyzowane;
  • być umieszczone w treści w odpowiedniej ilości.

Przykładowe dobre frazy kluczowe:

  • tanie ubrania dla kobiety XXL;
  • bilety na koncerty 2022;
  • najlepsze gry online w 2022 roku;
  • jak ugotować barszcz czerwony z uszkami.

W przypadku pozycjonowania lokalnego w Łodzi jest nieco inaczej. W tym przypadku liczy się przede wszystkim pozycjonowanie firm lokalnych, które swoje usługi realizują w Łodzi na miejscu – w gabinetach, sklepach czy punktach usługowych. Poza założeniem wizytówki w Google Moja Firma i wypełnieniem wszelkich pól, np. na temat godzin otwarcia, warto zadbać o dobór prawidłowych fraz kluczowych.

  • ubrania damskie Łódź;
  • naprawa komputerów w Łodzi;
  • salony masażu i fizjoterapii Łódź;
  • pozycjonowanie na Łódź;
  • i wiele innych.